Gå til hovedinnhold
3. oktober 2022 Medlem og partner Nyheter Partner

Teknisk «potet» til tjeneste

Fra oppstarten som TV og HiFi-butikk har Tech’s Meca i Hammerfest utviklet seg på flere tekniske fagområder. I tillegg reparerer de alle bilmerker.

Jostein Møller og Stefan Magnussen ønsker alle Bonord-medlemmer velkommen til Tech’s Meca i Hammerfest. Foto: Marthe Nyvoll

– Vi har veldig mange kontrakter og serviceavtaler innen proffmarkedet. For eksempel på Goliat og ved mange av hotellene i byen. Vi jobber innen varme og vaskeri, med ­storkjøkken og med etablering av møterom for lyd og bilde, forteller Jostein Møller, som er daglig leder ved Tech’s Meca i ­Hammerfest.

Frittstående bilverksted

I tillegg er bedriften et frittstående ­mekanisk bilveksted – tilknyttet Meca-kjeden. Møller kom selv over til firmaet da de etablerte bilverkstedet i 2013, men Tech’s ble startet helt tilbake i 2006.

– Og nå har dere blitt en slags «potet» når det gjelder alt som bruker strøm?

– Ja, det kan du godt si. Men i butikken så avgrenser vi produktene til bilrekvisita, varmepumper, parabol og elektronikk tilknyttet dette, sier Møller.

Bedriften nærmer seg en omsetning på 30 millioner i året og har til sammen 15 ansatte. Disse har spisskompetanse på sine felt ut fra hvor i virksomheten de jobber.

– Vi har selvsagt en egen gjeng med ­dedikerte bilmekanikere, og så er resten skolert innen de øvrige feltene vi holder på med, opplyser Møller.

Fra 2013 har Tech*s Meca reparert alle bilmerker. Her er Alf Forseth i sving med en service. Foto: Marthe Nyvoll

Lærlingbedrift

Møller forteller at bedriften generelt er opptatt av å utvikle sine fagfolk med de kursene og den kunnskapen som trengs. Han synes det er en styrke at de behersker så mye forskjellig at de kan omtales som teknisk «potet», og bedriften tar også ansvar for å utdanne flere innen ulike felt. Tech’s Meca er derfor lærlingbedrift, og for tiden har de ansatt en lærling innen ­bilmekanikerfaget.

Du finner butikken og verkstedet i nærheten av flyplassen i Hammerfest, i området som kalles Øvre Fuglenes.

– Vi er blitt partner med Bonord fordi vi ønsker å tilby enda mer til privatmarkedet, og synes det er fint å kunne gi Bonord-medlemmene gode kampanjer – og ikke minst bonus når de handler med kort. Vi ser fram til å utvikle samarbeidet med Bonord ­ytterligere, sier Møller.

Flere artikler

På denne siden bruker vi informasjonskapsler (cookies) og andre teknologier. Du kan lese mer om dette under våre personvernerklæring. Ved å klikke på "Godta", samtykker du i bruken av slike teknologier.