-
Det kan hende du mottar varsel om e-faktura før du mottar fakturaen i nettbanken. Sjekk dagen etter. Du finner også oversikt over dine fakturaer på «min side» ved å logge inn her.
-
I disse tilfellene har mottaker på et eller annet tidspunkt før 1.12.2021 opprettet en eFaktura-avtale basert på KID/eFaktura referansen. Avtalen som er opprettet er ikke avsluttet av mottaker i egen nettbank. Søk i vårt register vil da gi treff, og kravet sendes som eFaktura.
Hva gjør du? Mottaker av eFaktura eller varsel om Avtalegiro-trekk må i egen nettbank avslutte avtalen om eFaktura. Vi kan manuelt sende ut faktura til korrekt mottaker, send oss en epost på post@bonord.no
-
I disse tilfellene er det registrert «feil» E-postadresse på mottakeren på kundeforholdet i mottakers nettbank. Kunden må kontakte banken sin for å endre E-postadresse på kundeforholdet til mottaker av fakturaen.
-
Mest sannsynlig er fakturaen sendt som en kombinasjon av eFaktura og AvtaleGiro, hvor den ene personen er juridisk mottaker mens den andre har registrert AvtaleGiro-avtalen.
eFaktura 2.0 sendes alltid til juridisk mottaker, og denne personen vil da motta eFakturaen med PDF i sin nettbank, men det skal ikke være mulig å betale (godkjenne) denne.
AvtaleGiro leveres til den personen som har registrert AvtaleGiro-avtalen, og dette trenger ikke å være juridisk mottaker. -
Nei, forfallsdato kan ikke endres permanent, så fremt dette ikke gjøres av styret for hele laget.