Gå til hovedinnhold

Fakturaspørsmål

Her kan du få svar på ofte stilte spørsmål om faktura

  • Det kan hende du mottar varsel om e-faktura før du mottar fakturaen i nettbanken. Sjekk dagen etter. Du finner også oversikt over dine fakturaer på «min side» ved å logge inn her.

  • I disse tilfellene har mottaker på et eller annet tidspunkt før 1.12.2021 opprettet en eFaktura-avtale basert på KID/eFaktura referansen. Avtalen som er opprettet er ikke avsluttet av mottaker i egen nettbank. Søk i vårt register vil da gi treff, og kravet sendes som eFaktura.

    Hva gjør du?  Mottaker av eFaktura eller varsel om Avtalegiro-trekk må i egen nettbank avslutte avtalen om eFaktura. Vi kan manuelt sende ut faktura til korrekt mottaker, send oss en epost på post@bonord.no

  • I disse tilfellene er det registrert «feil» E-postadresse på mottakeren på kundeforholdet i mottakers nettbank. Kunden må kontakte banken sin for å endre E-postadresse på kundeforholdet til mottaker av fakturaen.

  • Mest sannsynlig er fakturaen sendt som en kombinasjon av eFaktura og AvtaleGiro, hvor den ene personen er juridisk mottaker mens den andre har registrert AvtaleGiro-avtalen.
    eFaktura 2.0 sendes alltid til juridisk mottaker, og denne personen vil da motta eFakturaen med PDF i sin nettbank, men det skal ikke være mulig å betale (godkjenne) denne.
    AvtaleGiro leveres til den personen som har registrert AvtaleGiro-avtalen, og dette trenger ikke å være juridisk mottaker. 

  • Nei, forfallsdato kan ikke endres permanent, så fremt dette ikke gjøres av styret for hele laget.

På denne siden bruker vi informasjonskapsler (cookies) og andre teknologier. Du kan lese mer om dette under våre personvernerklæring. Ved å klikke på "Godta", samtykker du i bruken av slike teknologier.